Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/inn/en | Köppl-turyna, Monika; Christl, Michael |
---|---|
Titel | Returns to skills or returns to tasks? A comment on Hanushek et al. (2015). Gefälligkeitsübersetzung: Bildungserträge oder aufgabenbezogene Erträge? Ein Kommentar zu Hanushek et al. (2015). |
Quelle | In: Economics bulletin, 38 (2018) 2, S. 783-790
PDF als Volltext |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | online; Zeitschriftenaufsatz |
ISSN | 1545-2921 |
Schlagwörter | Kognitive Kompetenz; Problemlösen; Bildungsertrag; Lesen; Schreiben; Mathematik; Einkommenseffekt; Lohn; Lohnhöhe; Lohnpolitik; Mismatch; Berufliche Qualifikation; Berufsgruppe; Qualifikationsverwertung; Tätigkeitsmerkmal; Zusatzqualifikation; Abhängig Beschäftigter; Österreich |
Abstract | "We comment on the work of Hanushek et al. (2015) and show that returns to skills are very heterogeneous and depend crucially on the tasks performed in the workplace, in line with the critique by Acemoglu and Autor (2011). Depending on the types of tasks performed at work as well as on occupations, returns to cognitive skills can vary between null and numbers much higher than those reported by Hanushek et al. (2015). We show that both tasks and skills are important factors for determining returns on the labor market." (Author's abstract, IAB-Doku). |
Erfasst von | Institut für Arbeitsmarkt- und Berufsforschung, Nürnberg |
Update | 2019/3 |