Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inMirfakhraie, Amir
TitelDiscursive formations of indigenous peoples in Iranian school textbooks.
Racist constructions of the other.
QuelleIn: Journal of curriculum studies, 50 (2018) 6, S. 754-771Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0022-0272; 1366-5839
DOI10.1080/00220272.2018.1528302
SchlagwörterCurriculum; Indianer; Iran; Mittlerer Osten; Schulbuchforschung; Curriculum; Schulbuchforschung; Indianer; Iran; Mittlerer Osten
AbstractDespite a rich tradition of investigating how 'Oriental' and Middle Eastern colonized others are represented in Western and Eurocentric media, policy papers, curriculum and popular culture, an important issue that has not been adequately explored by scholars of Iranian studies is how Iranian curricula writers have constructed images of Western and non-Western marginalized others in their school textbooks. How do Iranian educators construct the relationship between the 'revolutionary' Iranian self and Indigenous others in the Americas? How does the curriculum reflect on Indigenous peoples and represent their histories? What are the discursive formations that inform the constructions of Indigenous cultures and nations in Iranian school textbooks? In this paper, I deconstruct the dominant public pedagogies that inform the official knowledge about Indigenous peoples in Iranian curricula for Grades One through Nine.
Erfasst vonIPN - Leibniz-Institut für die Pädagogik der Naturwissenschaften und Mathematik an der Universität Kiel
Update2019/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of curriculum studies" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: