Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inJonker, Esther
TitelThe Soft Side of Quality.
The Positive Effects of Policy Change in the Netherlands - A Case Study.
QuelleIn: Journal of the European higher education area, 8 (2018) 1, S. 43-52Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN2192-0109
SchlagwörterHochschule; Hochschulsystem; Qualitätssicherung; Ausland; Niederlande
AbstractIn recent years the tone of higher education policy in the Netherlands has changed from advocating tight control and accountability to giving more room to the 'soft' side of quality. In trying to address this change, the management of a department at Leiden University of Applied Sciences decided to find out what academic staff and students think about the quality of education and how this can contribute to a shared vision on teaching. A study conducted to that end revealed that (still existing) governmental frameworks for quality control do not fit the ideas that staff and students hold about what should be central to teaching and education. Giving room to the 'soft' side of quality, by contrast, turns out to stimulate ownership of and involvement in quality in education by academic staff, students and management.(HRK / Abstract übernommen).
Erfasst vonHochschulrektorenkonferenz, Bonn
Update2018/4
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of the European higher education area" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: