Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAmundsen, Gerhard Yngve; Haakstad, Jon
TitelTeaching in Higher Education.
Consistency and Change in Context and Role.
QuelleIn: Journal of the European higher education area, 8 (2018) 2, S. 83-98Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN2192-0109
SchlagwörterForschung; Didaktik; Lehre; Studium; Hochschullehrer; Student; Ausland; Norwegen
AbstractHow is the role and status of higher education teaching generally perceived in Norway today? This theme is reflected on in the Ministry's newly published white paper on quality in higher education. A certain concern expressed is that teaching lingers 'in the shadows of research', that it is methodologically conservative, and that its status needs to be lifted. The voice of teaching academics themselves tends to be less heard than those of political and institutional leaderships and students. This paper presents results from an in-depth interview study that explores how the opinions of the academic teachers compares with the governmental perspective and other 'myths' of conservatism and resilience to change. (HRK / Abstract übernommen).
Erfasst vonHochschulrektorenkonferenz, Bonn
Update2018/4
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of the European higher education area" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: