Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inBriggs, Anthony Q.
TitelSecond generation Caribbean black male youths discuss obstacles to educational and employment opportunities.
A critical race counter-narrative analysis.
Gefälligkeitsübersetzung: Farbige Jugendliche aus der Karibik in zweiter Generation sprechen über die Beeinträchtigungen ihrer Bildungs- und Beschäftigungschancen. Eine kritische Race-Counter-Narrative-Analyse.
QuelleIn: Journal of youth studies, 21 (2018) 4, S. 533-549
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1367-6261; 1469-9680
DOI10.1080/13676261.2017.1394997
SchlagwörterBildungschance; Chancengleichheit; Selbstbild; Selbsteinschätzung; Soziale Benachteiligung; Chancengleichheit; Kanada; Toronto; Rassismus; Selbstbild; Geringfügige Beschäftigung; Selbsteinschätzung; Ethnische Gruppe; Herkunftsland; Multikulturelle Gesellschaft; Multikulturelle Gesellschaft; Zweite Generation; Übergang Schule - Beruf; Rassismus; Arbeitsmarktchance; Geringfügige Beschäftigung; Benachteiligung; Ethnische Gruppe; Benachteiligter Jugendlicher; Jugendlicher; Junger Erwachsener; Schwarzer; Herkunftsland; Kanada; Toronto
Abstract"This study explores obstacles to navigating the high school-to-labor market transition experienced by Second Generation Caribbean Black Male Youth (CBMY) living in Canada's Greater Toronto Area (GTA). Drawing upon interviews with ten CBMY between the ages of 18 - 27, the article uses a qualitative phenomenological methodology to understand barriers to education and employment from their perspectives. Studies show that 45% of CBMY drop out of high school while 52% are precariously employed in the GTA [Allahar, A. L. 2010. 'The Political Economy of 'Race' and Class in Canada's Caribbean Diaspora.' American Review of Political Economy 8 (2): 54; James, C. E. 2012. Students 'at Risk' Stereotypes and the Schooling of Black Boys. Urban Education 47 (2), 464 - 494.; Lewchuk, W., and M. Lafleche. 2014. Precarious Employment and Social Outcomes. Just Labour: A Canadian Journal of Work and Society, 22, 45 - 50.; Block and Galabuzi 2011. Canada's Color Coded Labor market: The Gap for Racialized workers. Canadian Centre for Policy Alternatives?=? Centre Canadien de Politiques alternatives]. The ten interview subjects provide retrospective and introspective counter-narratives that expose the race, class and gender-based barriers that frustrate their efforts to secure stable employment. The study utilizes Critical Race Theory (CRT) and the concept of White Supremacy to challenge the view that educational and employment success is based on color-blindness, merit and hard work. The CBMY counter-narratives examined in this study offer profound insight into dominant ideologies and practices that perpetuate racial biases, and present many valuable suggestions, explicit and implied, regarding how to improve the opportunities, inclusion and well-being of CBMY." (Author's abstract, IAB-Doku).
Erfasst vonInstitut für Arbeitsmarkt- und Berufsforschung, Nürnberg
Update2018/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of youth studies" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: