Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inCollin, Ross
TitelEnglish language arts and the economy.
Discursive constructions of two fields.
QuelleIn: Journal of curriculum studies, 50 (2018) 2, S. 278-295Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0022-0272; 1366-5839
DOI10.1080/00220272.2017.1341551
SchlagwörterBildungsertrag; High School; Curriculum; Englisch; Studium; USA
AbstractThis article presents discourse analyses of two teachers' statements about the economic payoff of studying English in the United States' high schools. Specifically, the article examines how English teachers construe reading as an economic asset that can be developed in schools and used on the job. Pierre Bourdieu's concepts of field and capital are mobilized to explore how teachers (a) construe and relate the fields of English and the economy and (b) define the resources operative in and across both fields. The present study uses methods of discourse analysis to develop detailed pictures of teachers' theories of the economic dimensions of English (as described in original interviews). The teachers' views are read against widely circulating arguments about the economic value of English. The teachers involved in the study construe basic skills reading as being of less economic value than practices of reading driven by curiosity and enjoyment.
Erfasst vonIPN - Leibniz-Institut für die Pädagogik der Naturwissenschaften und Mathematik an der Universität Kiel
Update2018/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of curriculum studies" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: