Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMierendorff, Johanna; Ernst, Thilo; Mader, Marius
TitelEmbedded internationalisation and privilege in German early years provision.
QuelleAus: Maxwell, Claire (Hrsg.); Deppe, Ulrike (Hrsg.); Krüger, Heinz-Hermann (Hrsg.); Helsper, Werner (Hrsg.): Elite education and internationalisation. From the early years to higher education. Cham: Palgrave Macmillan (2018) S. 121-137
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Sammelwerksbeitrag
ISBN978-3-319-59965-6; 978-3-319-59966-3
DOI10.1007/978-3-319-59966-3_8
SchlagwörterBildungschance; Soziale Ungleichheit; Deutschland; Elite; Kindertagesstätte; Bildungssystem; Soziale Ungleichheit; Bildungssystem; Frühförderung; Vermarktung; Kommerzialisierung; Elementarbereich; Internationalisierung; Elementarbereich; Vorschulalter; Kindertagesbetreuung; Kindertagesstätte; Frühförderung; Frühpädagogik; Elite; Internationalisierung; Segregation; Kommerzialisierung; Vermarktung; Exklusion; Deutschland
AbstractThis chapter explores how processes of marketisation and internationalisation interact in centre-based childcare provision in Germany, with the potential of sometimes perpetuating, but at other times also disrupting, processes of inequality and segregation. Adapting understandings of elite education and internationalisation from higher education research, [the authors] develop the notion of 'embedded internationalisation', that is, internationalisation efforts as embedded into centres' broader strategic aims, provision and contexts. Two case studies from a larger qualitative research project are used to illustrate that there is no definite relationship between increasing internationalisation and trends of segregation or exclusivity - internationalisation efforts can sometimes even disrupt such trends. [The authors] conclude that when researching the possible effects of the nascent bottom-up process of internationalisation found within the German centre-based childcare sector, particular attention needs to be paid to the practical, professional and socio-geographic context of the respective setting. (Orig.).
Erfasst vonExterner Selbsteintrag
Update2022/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: