Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSchulz, Wolfram; Losito, Bruno; Agrusti, Gabriella; Fraillon, Julian; Ainley, John; Friedman, Tim
TitelBecoming citizens in a changing world.
IEA International Civic and Citizenship Education Study 2016 International Report.
QuelleCham: Springer Open (2018), XXI, 243 S.
PDF als Volltext kostenfreie Datei (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2)  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Monographie
ISBN978-3-319-73962-5; 978-3-319-73963-2
SchlagwörterDemokratische Bildung; Wissen; Staatsbürgerliche Erziehung; Einstellung (Psy); Soziale Interaktion; Asien; Curriculum; Europa; Partizipation; Politische Bildung; Schüler; Schule; Wissen; Lateinamerika; Internationaler Vergleich; Globalisierung; Globales Lernen; Schule; Schuljahr 08; Schüler; Schülerleistung; Soziales Verhalten; Curriculum; Bürgerschaftliches Engagement; Globales Lernen; Partizipation; Politische Bildung; Globalisierung; Ehrenamtliche Arbeit; Internationaler Vergleich; Asien; Europa; Lateinamerika
AbstractThis book presents the results from the second cycle of the IEA International Civic and Citizenship Education Study (ICCS 2016). Using data from 24 countries in Asia, Europe and Latin America, the study investigates the ways in which young people are prepared to undertake their roles as citizens in a range of countries in the second decade of the 21st century. It also responds to the enduring and emerging challenges of educating young people in a world where contexts of democracy and civic participation continue to change. New developments of this kind include the increase in the use of social media by young people as a tool for civic engagement, growing concerns about global threats and sustainable development, as well as the role of schools in fostering peaceful ways of interaction between young people. Besides enabling the evaluation of a wide range of aspects of civic and citizenship education, including those related to recent developments in a number of countries, the inclusion of test and questionnaire material from the first cycle of the study in 2009 allows the results from ICCS 2016 to be used to examine changes in civic knowledge, attitudes and engagement over seven years. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2022/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: