Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSchultheiss, Tobias; Pfister, Curdin; Backes-Gellner, Uschi
InstitutionUniversität Zürich / Institut für Betriebswirtschaftslehre
TitelRising tide effect or crowding out.
Does tertiary education expansion lift the tasks of workers without tertiary degree?
QuelleZürich: Universität, IBW (2018), 25 S.
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheWorking Paper / Swiss Leading House Economics of Education. 157
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Monographie
SchlagwörterÜbergang Schule - Beruf; Arbeitsmarkt; Höhere Berufsbildung; Fachhochschule; Schweiz
AbstractAn extensive literature examines the effects of tertiary education expansion on wages of workers with and without tertiary degree. However, the question how tertiary education expansion affects the tasks of these workers remains unexplored. We examine whether such an expansion crowds out sophisticated tasks such as R&D in jobs of workers without tertiary degree or elevates the content of their tasks via a rising tide effect. In particular, we analyze the effects of the establishment of Universities of Applied Sciences (UAS), a large tertiary education expansion in Switzerland, on R&D tasks of workers with apprenticeship training. Job ads provide us with information about the demand for R&D tasks. To estimate causal effects, we exploit the quasi-natural variation in time and location of the establishment of UAS campuses and perform difference-in-differences estimations. We find that firms demand more R&D tasks of workers with apprenticeship training after a tertiary education expansion. Our results therefore show that instead of crowding out, tertiary education expansion lifts the tasks of workers with apprenticeship training via a rising tide effect.
Erfasst vonInformations- und Dokumentationszentrum IDES, Bern
Update2019/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: