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Es handelt sich zum Einen um Übersetzungen ins Deutsche, die dem FIS Bildung-Schlagwortbestand entnommen wurden. Zum Anderen wurden zusammengesetzte englische Schlagworte in Terme zerlegt, die in der Regel nur einen inhaltlichen Aspekt repräsentieren. Ergänzend wurden Synonyme und vereinzelt zusätzliche Pluralformen hinzugefügt. Diese Anreicherung geht auf die Nutzung intellektueller Vorarbeiten zurück.
Aus: Jansen-Schulz, Bettina (Hrsg.); Tantau, Till (Hrsg.): Excellent teaching. Principles, structures and requirements.Bielefeld: W. Bertelsmann Verl. (2018) S. 185-195Verfügbarkeit
The case-study method is an instructional method with a long tradition and with valuable impact on the performance of students in their role as managers. The aim of using case studies in lectures is to improve students' analytical, problem solving, communicative and team-work skills using a single tool. This article presents the different types of case studies, addresses how to write them and how to teach them, describes the historical background and discusses current and future developments of this instructional tool. CONTENTS: 1 Introduction - History, Definition, Objectives, Target Groups (185). - 2 Different Types of Cases (188). - 3 Case Writing (189). - 4 Case Teaching (190). - 5 Case Clearing Houses and International Case Writing Competition (192). - 6 Conclusion (193). (zhb/text adopted).
Erfasst von
Zentrum für HochschulBildung - Technische Universität Dortmund
Update
2019/3
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978-3-7639-5991-4; 978-3-7639-5992-1
Ladwig, Désirée H.; Domsch, Michel E.; Beer, Sonja: The case study method for teaching. .
3315602
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