Literaturnachweis - Detailanzeige
Sonst. Personen | Benz, Christiane (Hrsg.); Steinweg, Anna S. (Hrsg.); Gasteiger, Hedwig (Hrsg.); Schöner, Priska (Hrsg.); Vollmuth, Helene (Hrsg.); Zöllner, Johanna (Hrsg.) |
---|---|
Titel | Mathematics education in the early years. Results from the POEM3 conference, 2016. |
Quelle | Cham: Springer (2018), xiv, 303 S.
PDF als Volltext |
Beigaben | Illustrationen |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | online; gedruckt; Monographie |
ISBN | 3-319-78219-3; 978-3-319-78219-5; 978-3-319-78220-1 |
DOI | 10.1007/978-3-319-78220-1 |
Schlagwörter | Spielerisches Lernen; Lernsituation; Familie; Vater; Kind-Eltern-Beziehung; Elementarbereich; Kindergarten; Vorschule; Vorschuldidaktik; Lehrerausbildung; Lernumgebung; Fachdidaktik; Mathematikunterricht; Mathematisches Denken; Mustererkennung; Zahlensystem; Berufliche Kompetenz; Erzieher |
Abstract | This book gives insight in the vivid research area of early mathematics learning. The collection of selected papers mirror the research topics presented at the third POEM [A Mathematics Education Perspective on early Mathematics Learning] conference. Thematically, the volume reflects the importance of this relatively new field of research. Structurally, the book tries to guide the reader through a variety of research aims and issues and is split into four parts. The first two parts concentrate on teacher professional development and child learning development; the third part pools research studies creating and evaluating designed learning situations; and the fourth part bridges focuses on parent-child-interaction. (Orig.). |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2019/2 |