Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enOta, Hiroshi; Horiuchi, Kiyomi
TitelInternationalization through English-medium instruction in Japan.
Challenging a contemporary Dejima.
QuelleAus: Proctor, Douglas (Hrsg.); Rumbley, Laura (Hrsg.): The future agenda for internationalization in higher education. Next generation insights into research, policy, and practice. London [u.a.]: Routledge (2018) S. 15-27Verfügbarkeit 
ReiheInternationalization in Higher Education
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Sammelwerksbeitrag
ISBN978-1-138-28979-6
SchlagwörterAuslandsbeziehungen; Internationalität; Ausland; Japan
AbstractEnglish-medium instruction (EMI) has played - and continues to play - an important role in the internationalization of Japanese higher education. This chapter traces the development of EMI in Japan through both government initiatives and institutional practices, and analyzes some of the divisions and tensions that EMI has fostered in Japanese institutions, as well as in Japanese society. The authors contend that the use of EMI in Japan resembles, in many ways, the Dejima trading island of the 17th century, which allowed Japan to open up to the West, while still protecting itself from foreign influence. (HRK / Abstract übernommen).
Erfasst vonHochschulrektorenkonferenz, Bonn
Update2019/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: