Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/inn/en | Ayllón, Sara; Nollenberger, Natalia |
---|---|
Institution | Norsk Institutt for Forskning om Oppvekst, Velferd og Aldring (Oslo); Høgskolen i Oslo og Akershus |
Titel | Are recessions good for human capital accumulation? Gefälligkeitsübersetzung: Sind Rezessionen gut für die Akkumulation von Humankapital? |
Quelle | Oslo (2016), 32 S.
PDF als Volltext |
Reihe | NEGOTIATE working paper. 5.1 |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | online; Monographie |
Schlagwörter | Bildung; Bildungsbeteiligung; Bildungschance; Chancengleichheit; Europäisches Haushaltspanel; Belgien; Bildung; Bulgarien; Chancengleichheit; Dänemark; Deutschland; Estland; Finnland; Frankreich; Griechenland; Großbritannien; Investition; Irland; Italien; Jugendarbeitslosigkeit; Kapital; Luxemburg; Malta; Niederlande; Österreich; Polen; Portugal; Rumänien; Slowakei; Slowenien; Spanien; Studium; Kroatien; Lettland; Litauen; Schweden; Ungarn; Zypern; Internationaler Vergleich; Hochschulbildung; Humankapital; Rezession; Bildungsbeteiligung; Bildungsertrag; Bildungsertrag; Europäische Union; Schulische Reintegration; Humankapital; Investition; Kapital; Rezession; Arbeitsplatzsicherheit; Hochschulbildung; Studium; Jugendarbeitslosigkeit; Internationaler Vergleich; Konjunkturabhängigkeit; Europäische Union; Benachteiligter Jugendlicher; Belgien; Bulgarien; Deutschland; Dänemark; Estland; Finnland; Frankreich; Griechenland; Großbritannien; Irland; Italien; Kroatien; Lettland; Litauen; Luxemburg; Malta; Niederlande; Polen; Portugal; Rumänien; Schweden; Slowakei; Slowenien; Spanien; Tschechische Republik; Ungarn; Zypern; Österreich |
Abstract | "This paper is the first to investigate to what extent the high levels of joblessness brought by the Great Recession across Europe have translated into higher school attendance among youth. Using cross-sectional and longitudinal data from the EU- SILC on 28 countries, we establish a robust counter-cyclical relationship between rising unemployment rates and school enrollment. The same is true for transitions back to education. However, our analysis by subgroups reveals a worrisome trend by which youths belonging to most disadvantaged backgrounds (measured by low household income) became less likely to enroll in University studies. The austerity measures and educational cutbacks imposed during the recession, not only changed the pattern of educational decisions among you" (Author's abstract, IAB-Doku). |
Erfasst von | Institut für Arbeitsmarkt- und Berufsforschung, Nürnberg |
Update | 2018/1 |