Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/inn/en | Nusche, Deborah; Radinger, Thomas; Falch, Torberg; Shaw, Bruce |
---|---|
Institution | OECD |
Titel | Denmark 2016. |
Quelle | Paris: OECD (2016), 197 S.
PDF als Volltext |
Reihe | OECD reviews of school resources |
Beigaben | Illustrationen |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | online; gedruckt; Monographie |
ISBN | 92-64-26239-3; 92-64-26243-1; 92-64-26247-4; 978-92-64-26239-3; 978-92-64-26243-0; 978-92-64-26247-8 |
DOI | 10.1787/9789264262430-en |
Schlagwörter | Erziehungsziel; Bildungsbeteiligung; Bildungspolitik; Schulreform; Besoldung; Schule; Schulsystem; Schulautonomie; Öffentliche Schule; Schulentwicklung; Schulleitung; Schulorganisation; Schülerzahl; Privatschule; Lehrer; Lehrerausbildung; Schüler-Lehrer-Beziehung; Schüler; Schulbildung; Schulleistung; Schülerleistung; Feedback; Inklusion; Steuerung; Gemeinde (Kommune); Segregation; Angebot; Arbeitsbedingungen; Ausgaben; Bildungsinvestition; Finanzierung; Investition; Professionalisierung; Lehrangebot; Statistik; Sonderpädagogischer Förderbedarf; Ausstattung; Effektivität; Empfehlung; Rechenschaftslegung; Rekrutierung; Unterstützung; Dänemark |
Abstract | The effective use of school resources is a policy priority across OECD countries. [This issue] explores how resources can be governed, distributed, utilised and managed to improve the quality, equity and efficiency of school education. The series considers four types of resources: financial resources, such as public funding of individual schools; human resources, such as teachers, school leaders and education administrators; physical resources, such as location, buildings and equipment; and other resources, such as learning time. This series offers timely policy advice to both governments and the education community. It includes both country reports and thematic studies. (DIPF/Orig.). |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2018/1 |