Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBurns, Tracey; Köster, Florian; Fuster, Marc
TitelEducation governance in action.
Lessons from case studies.
QuelleParis: OECD Publishing (2016), 189 S.
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheEducational research and innovation
BeigabenIllustrationen
ZusatzinformationInhaltsverzeichnis
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Monographie
ISBN978-92-64-26265-2; 978-92-64-26282-9
DOI10.1787/9789264262829-en
SchlagwörterWissen; Evaluation; Fallstudie; Anpassung; Handlungskompetenz; Leistungsfähigkeit; Vermittlung; Vertrauen; Belgien; Bildungspolitik; Bildungsreform; Deutschland; Leistungsfähigkeit; Lernen; Niederlande; Norwegen; Polen; Politik; Bildungssystem; Statistik; Steuerung; Strategie; Vertrauen; Wissen; Bildungssystem; Evaluation; Flandern; Schweden; Bildungspolitik; Bildungsreform; Ziel; Internationaler Vergleich; Analyse; Fallstudie; Handlungskompetenz; Anpassung; Empfehlung; Gestaltung; Wirkung; Lernen; Steuerung; Politik; Vermittlung; Statistik; Effektivität; Internationaler Vergleich; Analyse; Effektivität; Empfehlung; Gestaltung; Rechenschaftslegung; Strategie; Wirkung; Ziel; Belgien; Deutschland; Flandern; Niederlande; Norwegen; Polen; Schweden
AbstractGoverning multi-level education systems requires governance models that balance responsiveness to local diversity with the ability to ensure national objectives. This delicate equilibrium is difficult to achieve given the complexity of many education systems. Countries are therefore increasingly looking for examples of good practice and models of effective modern governance that they can adapt to their own needs. This publication bridges theory and practice by connecting major themes in education governance to real-life reform efforts in a variety of countries. It builds upon in-depth case studies of education reform efforts in Flanders (Belgium), Germany, the Netherlands, Norway, Poland and Sweden. The case studies are complemented by country examples of efforts to restore and sustain trust in their education systems. Together they provide a rich illustration of modern governance challenges - and successes. The volume highlights the importance of the interdependence between knowledge and governance and focuses on essential components for modern education governance: accountability, capacity building and strategic thinking. It sets the agenda for thinking about the flexible and adaptive systems necessary for governing education in today's complex world. This publication will be of interest to policy makers, education leaders, teachers, the education research community and all those interested in education governance and complexity. [It addresses the following topics:] effective education governance and reform; complex interaction between knowledge and governance; case studies of governing complex education systems; priority setting, steering and policy learning; ensuring accountability; capacity building for education reform; trust in education systems; smarter education governance. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2017/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: