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Sonst. PersonenBarwell, Richard (Hrsg.)
TitelMathematics education and language diversity.
QuelleCham; Heidelberg: Springer (2016), XV, 321 S.
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ReiheNew ICMI study series. 21
BeigabenIllustrationen
ZusatzinformationTitelbild
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Monographie
ISBN978-3-319-14510-5; 978-3-319-14511-2
DOI10.1007/978-3-319-14511-2
SchlagwörterEmpirische Forschung; Informations- und Kommunikationstechnologie; Brasilien; Dänemark; Deutschland; Europa; Fachsprache; Frankreich; Indien; Kamerun; Kanada; Katalonien; Kolumbien; Konferenz; Lehrer; Malaysia; Mathematikunterricht; Mehrsprachigkeit; Muttersprache; Neuseeland; Peru; Spanien; Sprache; Linguistik; Malawi; Russland; USA; Sehbehinderung; Migration; Gebärdensprache; Unterrichtssprache; Indigenes Volk; Empirische Forschung; Lehrer; Lehrerausbildung; Linguistik; Sprache; Unterrichtssprache; Mehrsprachigkeit; Zweitsprache; Englisch als Zweitsprache; Mathematikunterricht; Muttersprache; Migration; Sehbehinderung; Hörbehinderung; Gebärdensprache; Fachsprache; Konferenz; Zweitsprache; Indigenes Volk; Brasilien; Deutschland; Dänemark; Europa; Frankreich; Indien; Kamerun; Kanada; Katalonien; Kolumbien; Malawi; Malaysia; Neuseeland; Peru; Russland; Spanien; Südafrika (Staat); USA
AbstractThis book examines multiple facets of language diversity and mathematics education. It features renowned authors from around the world and explores the learning and teaching of mathematics in contexts that include multilingual classrooms, indigenous education, teacher education, blind and deaf learners, new media and tertiary education. Each chapter draws on research from two or more countries to illustrate important research findings, theoretical developments and practical strategies. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2017/4
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