Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inYagmur, Kutlay
TitelThe differences between policy and practice of multilingualism in the European context.
QuelleAus: Küppers, Almut (Hrsg.); Pusch, Barbara (Hrsg.); Semerci, Pinar Uyan (Hrsg.): Bildung in transnationalen Räumen. Wiesbaden: Springer VS (2016) S. 91-107
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Sammelwerksbeitrag
ISBN978-3-658-09641-0; 978-3-658-09642-7
DOI10.1007/978-3-658-09642-7_5
SchlagwörterBildungsplanung; Sprachförderung; Fremdsprache; Mehrsprachigkeit; Nationalstaat; Sprachpolitik; Internationaler Vergleich; Projektbericht; Umsetzung; Europäische Union; Europa
AbstractThis paper deals with the differences between language policy at the European level and de facto practices at the national level. The findings are derived from die Language Rich Europe project, which is financed by the British Council and die European Commission to promote knowledge sharing about good policy and practice in language learning and teaching across Europe. The project evolved as a result of (1) the need to exchange effective practices in enhancing intercultural dialogue and social inclusion through language learning and teaching; (2) the need for greater European cooperation on improving language policies and practices; and (3) the lack of awareness of the Council of Europe and the European Commission recommendations regarding language policies and practices for promoting language learning and linguistic diversity and the member states' performance against these recommendations. Making use of a large network of experts and partners from 24 different countries and regions, [the authors] have conducted an analysis of language policies and practices in Europe, comparing them to selected European Commission and Council of Europe recommendations. [...] Further, key recommendations for policy makers at the regional, country and European level were presented at the European Parliament in March 2013. Given the space limitations, only the findings related 'languages in official documents and databases ' and 'languages in pre-primary primary and secondary education' are addressed in this paper. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2017/4
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: