Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenMessner, Elgrid (Hrsg.); Worek, Daniela (Hrsg.); Pecek, Mojca (Hrsg.)
InstitutionEuropean Network on Teacher Education Policies
TitelTeacher education for multilingual and multicultural settings.
QuelleGraz: Leykam (2016), 199 S.Verfügbarkeit 
ReiheStudienreihe der Pädagogischen Hochschule Steiermark. 7
BeigabenIllustrationen
ZusatzinformationInhaltsverzeichnis
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN3-7011-0361-5; 978-3-7011-0361-4
SchlagwörterLehrerausbildung; Interkulturelle Kompetenz; Multikulturelle Erziehung; Multikulturelle Gesellschaft; Beispiel; Mehrsprachigkeit; Europarat; Ausbildungsziel; Professionalisierung; Internationaler Vergleich; Internationalität; Praxisbericht; Europäische Union; Bosnien-Herzegowina; Deutschland; Italien; Kroatien; Luxemburg; Rumänien; Serbien; Slowenien; Steiermark; Österreich
AbstractThe book can be considered as a response to the challenges connected to increased cultural and linguistic diversity in classrooms. It represents a series of significant contributions by several European experts who are either official ENTEP [European Network on Teacher Education Policies] members or who dedicate their expertise to ENTEP with themes deriving from various important aspects of this topic. The recommendations and elaborations herein on theory and practice within the chosen topic intend to stimulate, inspire and enrich further discussion and professional discourse among policy makers, teachers, teacher educators, and researchers in teacher education institutions, student teachers and other stakeholders in the field, as well as the wider school community. They address substantial issues to be pursued in European teacher education and in particular highlight the need to further facilitate and intensify EU-wide research and support for quality improvement of teachers' work in the presented thematic examples. It should also promote new concepts and approaches for teaching with engaged political strategic interventions in the various current challenges in European member states. (Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2017/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: