Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
InstitutionOECD; OECD / Programme for International Student Assessment
TitelMaking education count for development.
Data collection and availability in six PISA for development countries.
QuelleParis: OECD (2016), 138 S.
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheProgramme for international student assessment
BeigabenIllustrationen
ZusatzinformationInhaltsverzeichnis
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Monographie
ISBN978-92-64-25543-2; 978-92-64-25544-9
DOI10.1787/9789264255449-en
SchlagwörterBildungsforschung; Empirische Forschung; Erhebungsinstrument; Evaluation; Methodologie; Bildungssystem; Schülerleistung; Datenerfassung; Entwicklungsland; Internationaler Vergleich; Daten; Leistungsmessung; Nutzung; Qualität; Zugang; PISA (Programme for International Student Assessment); Ecuador; Guatemala; Kambodscha; Paraguay; Sambia; Senegal
AbstractThis report reviews the collection, availability and quality of system-level data and metadata on education from countries participating in the PISA for Development project: Cambodia, Ecuador, Guatemala, Paraguay, Senegal and Zambia. PISA for Development aims to increase low income countries' use of PISA assessments for monitoring progress towards national goals for improving education and for analysing the factors associated with student learning outcomes, particularly among poor and marginalised populations. The project also helps track progress towards the international education targets defined in the Education 2030 Framework for Action, which the international community adopted in 2015 as the strategy for achieving the Education Sustainable Development Goal (SDG). The report suggests technically sound and viable options for improving data quality, completeness and international comparability in the six countries that are reviewed. It also provides insights into overcoming some of the challenges common to countries that participate in PISA for Development and to other middle income and low income countries. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2017/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: