Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inHong, Eunkyung
TitelProblems and possibilities for Olympic education in Korea.
Gefälligkeitsübersetzung: Probleme und Möglichkeiten einer olympischen Erziehung in Korea.
QuelleAus: Wassong, Stephan (Hrsg.); Müller, Norbert (Hrsg.); Chappelet, Jean-Loup (Hrsg.): Pierre de Coubertin and the future. CIPC-Symposium Lausanne, 24th-25th January 2014. Kassel: Agon-Sportverl. (2016) S. 205-214Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Sammelwerksbeitrag
ISBN3-89784-987-9; 978-3-89784-987-7
SchlagwörterPädagogik; Bildungsinhalt; Kultur; Erziehungsziel; Sozialer Wert; Persönlichkeitsentwicklung; Bildungspolitik; Curriculum; Pädagogik; Religion; Soziale Bewegung; Sozialerziehung; Erziehungsziel; Persönlichkeitsentwicklung; Bildungspolitik; Entwurf; Seoul; Kultur; Sportpädagogik; Bildungsinhalt; Fairness; Olympische Idee; Situationsanalyse; Internet; Curriculum; Unterrichtsmodell; Geschichte (Histor); Ethische Erziehung; Soziale Bewegung; Sozialerziehung; Religion; Fairness; Olympische Idee; Sportpädagogik; Entwurf; Situationsanalyse; Internet; Seoul
AbstractThe Republic of Korea (in the following only referred to as "Korea") has shown its sporting success in the 2012 London Olympic and Paralympic Games. Yet, besides the sporting success, it is difficult to estimate what kind of long-term legacy the Olympic Games and especially the Olympic philosophy "Olympism" had and has in Korea. In fact, the Olympic Games are predominantly considered a mega sport event by Koreans, in which only sporting success counts. Very few Koreans are aware of the deeper understanding of the Olympic Movement. This is not to say that there have not been any Olympic Education initiatives in Korea at all. As will be outlined in this paper, initiatives by sports organisations as well as theoretical concepts have been developed in order to implement the Olympic Idea into Korean society. It is these already existing structures and theories, which will be taken as a starting point in order to investigate what problems and possibilities the upcoming Winter Olympic Games in Pyeongchang offer for an enhanced focus on Olympic Education. (geändert). (Autor).
Erfasst vonBundesinstitut für Sportwissenschaft, Bonn
Update2017/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: