Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/inn/en | Dietrich, Hans; Pfeifer, Harald; Wenzelmann, Felix |
---|---|
Institution | Universität Zürich / Institut für Betriebswirtschaftslehre |
Titel | The more they spend, the more I earn? Firms training investments and post-training wages of apprentices. Gefälligkeitsübersetzung: Je mehr sie ausgeben, desto mehr verdiene ich? Betriebliche Ausbildungsinvestitionen und Anfangslöhne von Ausbildungsabsolventen. |
Quelle | Zürich (2016), 29 S.
PDF als Volltext |
Reihe | UZH Business Working Paper Series. 116 |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | online; Monographie |
Schlagwörter | Erhebung; Bildungsertrag; Bildungsinvestition; Lohnhöhe; Ausbildung; Ausbildungskosten; Betriebliche Berufsausbildung; Bundesinstitut für Berufsbildung; Absolvent |
Abstract | "In this paper, we examine the relation between a firm's training investment and the post-training wages of apprenticeship graduates. For our analysis, we first calculate a training investment indicator using detailed information about firm-level training costs. We then merge the firm-level data with individual-level administrative data on employment and wages of apprenticeship graduates. Using regression models controlling for selection into employment, we find that a firm investment in training relates positively with graduates' post-training wages. Doubling a firm's training investment leads to a wage mark-up of about 2.8%. This result is robust to different specifications. However, we find that especially graduates from low-investment firms benefit from a higher training investment. The wage markup for graduates from firms with already high investment levels is small and statistically not significant." (Author's abstract, IAB-Doku). Die Untersuchung enthält quantitative Daten. Forschungsmethode: Evaluation; anwendungsorientiert; empirisch-quantitativ; empirisch; Sekundäranalyse; Befragung. Die Untersuchung bezieht sich auf den Zeitraum 2006 bis 2008. |
Erfasst von | Institut für Arbeitsmarkt- und Berufsforschung, Nürnberg |
Update | 2016/3 |