Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enJakobi, Anja P.; Teltemann, Janna; Windzio, Michael
TitelThe internationalization of education policy in a cross-national perspective.
QuelleAus: Martens, Kerstin (Hrsg.); Nagel, Alexander-Kenneth (Hrsg.); Windzio, Michael (Hrsg.); Weymann, Ansgar (Hrsg.): Transformation of education policy. Basingstoke u.a.: Palgrave Macmillan (2010) S. 227-258Verfügbarkeit 
ReiheTransformations of the state
Beigabengrafische Darstellungen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Sammelwerksbeitrag
ISBN0-230-24634-6; 978-0-230-24634-8
SchlagwörterBildungspolitik; Sekundarbereich; Steuerung; Internationalisierung; Transformation; Strukturwandel; Hochschulbildung; Internationaler Vergleich; Einflussfaktor; Harmonisierung; Wirkung; Internationale Organisation; OECD (Organisation für wirtschaftliche Zusammenarbeit und Entwicklung); Europäische Union
AbstractEducation policymaking is influenced by various different factors on different levels. In order to be able to draw general conclusions on the influence of international organizations (IOs) on national policymaking in the field of education the authors take a quantitative approach. In this chapter they will assess the impact of international and national factors on education policy change by applying different quantitative methods. The chapter is structured as follows. The authors will first shortly subsume the theoretical concepts outlined in this volume, highlighting several assumptions regarding the influence of national and international factors on education policy change. In a further section, they will present the data and methods for their research, building upon the methodology outlined elsewhere in this volume. In the third section, the authors will present evidence on cross-national convergence and divergence in secondary and higher education. In the fourth section, they will assess policy changes in secondary education in the context of the influence of IOs and national politics, carrying out regression analyses. The fifth part will present similar analyses for higher education. In the concluding section, the authors will compare the findings and outline their significance for research on policy convergence and social policies, as well as for the internationalization of education policy. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2014/4
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: