Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/in | Gregg, Noël |
---|---|
Titel | Adolescents and adults with learning disabilities and ADHD. Assessment and accommodation. |
Quelle | New York, NY u.a.: The Guilford Press (2010), XIX, 316 S. |
Reihe | Education. Education |
Beigaben | grafische Darstellungen; Literatur- und URL-Angaben S. 251-306 |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | gedruckt; Monographie |
ISBN | 1-60623-593-1; 978-1-60623-593-5 |
Schlagwörter | Längsschnittuntersuchung; Chancengleichheit; Anpassung; Aufmerksamkeits-Defizit-Hyperaktivitäts-Störung; Emotion; Kognitiver Prozess; Diagnostik; Test; Chancengleichheit; Erwachsener; Fremdsprache; Längsschnittuntersuchung; Messung; Test; USA; Diagnostik; Schreiben; Anpassung; Computerunterstütztes Verfahren; Kognitiver Prozess; Lernhilfe; Soziales Verhalten; Lernschwierigkeit; Lernhilfe; Fremdsprache; Lesefertigkeit; Schreiben; Mathematische Kompetenz; Computerunterstütztes Verfahren; Messung; Naturwissenschaftliche Kompetenz; Fallbeispiel; Erwachsener; Jugendlicher; Junger Erwachsener; USA |
Abstract | Most of the literature on learning disabilities and attention-deficit/hyperactivity disorder (ADHD) focuses on the needs of elementary school-age children, but older students with these conditions also require significant support. [...] This book helps educators and clinicians navigate the maze of laws, policies, and scientific research relating to diagnostic and intervention decision making for adolescents and adults. [The author] provides clear guidance on how to conduct and document evidence-based assessments and select appropriate instructional and testing accommodations. [...] Case vignettes, decision-making flowcharts, and coverage of the latest assistive technologies, the book gives special attention to supporting students during the crucial transition from high school to higher education or vocational settings. (DIPF/Orig.). |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2013/1 |