Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenBackhaus, Jürgen (Hrsg.); Eamets, Raul (Hrsg.); Eerma, Diana (Hrsg.)
TitelEconomics of education.
Issues of transition and transformation.
Gefälligkeitsübersetzung: Bildungsökonomie. Fragen der Transition und Transformation.
QuelleBerlin: Lit Verl. (2010), 380 S.Verfügbarkeit 
ReiheWirtschaft: Forschung und Wissenschaft. 29
BeigabenLiteraturangaben
ZusatzinformationInhaltsverzeichnis
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN978-3-643-10723-7
SchlagwörterLeistungsfähigkeit; Bildungsangebot; Bildungsnachfrage; Bildungsökonomie; Transformation; Finanzierung; Markt; Schwellenland; Ökonomische Determinanten; Leistung; Bildungseinrichtung; Europa
Abstract"This book is mainly a collection of selected papers presented at the International Conference on Economics of Education at the University of Tartu, Estonia. The contributions presented here illustrate the wide variety of issues as human and social capital, skills, education and research institutions, educational services, and management, accounting and compensation systems in schools and universities." (author's abstract). Contents: Jürgen Backhaus, Jüri Sepp: Introduction (7-13); Stefan Bornemann: Levy-grant-schemes in vocational education (15-44); Peter Friedrich, Diana Eerma: Application of social accounting for a university in the case of faculty (45-74); Hans Heijke, Christoph Meng, Ger Ramaekers: Activating learning environments, student time use and competence acquisition. A study among European economic and business administration students (75-111); Marilou Ioakimidis, Yannis Smirlis, Joseph Hassid: Analysing costs of educational services for universities and e-universities: the students' point of view (113-132); Russayani Ismail: Optimal educational choice and higher education financing: efficiency of costs recovery (133-166); Geraint Johnes: Skills and earnings revisited (167-183); Irena Kogan, Marge Unt: Transitions from education to work in Estonia and Slovenia: the role of vocational education (185-216); Alexandra Kontolaimou, Dionysios A. C. Psallidas, Anastasia Pseiridis: Do university students use their resources fully and equally efficiently? The case of economics students (217-243); Eve Parts: Interaction between human capital and social capital (245-266); Maresa Sprietsma, Fßbio D. Waltenberg: The effect of teachers' wages on student achievement: evidence from Brazil (267-311); Leena Treuthardt, Salme Näsi: The performance-based steering and management system of the Finnish universities analysed through the conceptual framework of politics (313-329); Kulno Türk, Tonu Roolaht: The comparison of appraisal and compensation systems in Estonian public and private universities (331-360); Tarmo Veskioja, Leo Vohandu: Constructing a preference model of a college admissions market (361-378).
Erfasst vonGESIS - Leibniz-Institut für Sozialwissenschaften, Mannheim
Update2011/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: