Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inKral, Inge
InstitutionCentre for Aboriginal Economic Policy Research
TitelGenerational change, learning and remote Australian indigenous youth.
QuelleCanberra, ACT: Centre for Aboriginal Economic Policy Research, Australian National University (2010), ii, 15 S.; 5.62 Mb
PDF als Volltext kostenfreie Datei (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2)  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheCAEPR working paper. 68
BeigabenIllustrationen
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Monographie; Graue Literatur
ISBN0-7315-4967-8; 978-0-7315-4967-2
SchlagwörterGenerationenbeziehung; Aborigines; Australien; Lernen; Kultursoziologie; Lernen; Soziales Verhalten; Kultursoziologie; Strukturschwacher Raum; Arbeitspapier; Aborigines; Jugendlicher; Australien
Abstract"In remote Indigenous Australia the typical mainstream youth transition from school to employment does not match the reality of community life, where traditional cultural schemas underpin the practice of everyday life and the construction of social identity. Although the developmental trajectory of the current generation of Indigenous youth has diverged from cultural norms, the introduced western trajectory of institutional learning leading to labour market employment does not yet offer a substitute paradigm. I argue that if young people are to become competent, mature adults able to shape their own futures and the economic and social viability of their communities, then attention will need to be paid, not only to institutional education and training pathways, but also to other approaches to learning. Such alternate pathways can contribute to the formation of a positive sense of self, strong cultural identities and the learning and literacy skills needed to shape Indigenous futures. This paper uses research from remote central and northern Australia to explore community-based approaches to youth learning and cultural production." -- Abstract, CAEPR website.
Erfasst vonZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Kiel
Update2012/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: