Literaturnachweis - Detailanzeige
Sonst. Personen | Lamb, Michael E. (Hrsg.); Freund, Alexandra M. (Hrsg.); Lerner, Richard Martin (Hrsg.) |
---|---|
Titel | The handbook of life-span development. 2. Social and emotional development. |
Quelle | Hoboken, NJ: Wiley (2010), XVIII, 749 S. |
Beigaben | grafische Darstellungen |
Zusatzinformation | Inhaltsverzeichnis |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | gedruckt; Monographie |
ISBN | 0-470-39012-3; 0-470-39013-1; 978-0-470-39012-2; 978-0-470-39013-9 |
Schlagwörter | Emotion; Entwicklungspsychologie; Ich-Entwicklung; Identität; Kognition; Persönlichkeit; Persönlichkeitsentwicklung; Temperament; Lebensalter; Lebensbewältigung; Lebensplanung; Soziale Beziehung; Soziale Entwicklung; Partnerschaft; Geschlechterrolle; Entwicklungspsychologie; Erwachsener; Identität; Partnerschaft; Kognition; Lebensalter; Nachschlagewerk; Partizipation; Persönlichkeit; Psychopathologie; Regulation; Religiosität; Temperament; Altern; Geschlechterrolle; Persönlichkeitsentwicklung; Handbuch; Ich-Entwicklung; Lebensbewältigung; Altersstufe; Soziales Verhalten; Neurowissenschaften; Psychopathologie; Partizipation; Zivilgesellschaft; Religiosität; Neurowissenschaften; Zivilgesellschaft; Altern; Handbuch; Nachschlagewerk; Regulation; Alter Mensch; Erwachsener |
Abstract | The second volume of this handbook presents social and emotional aspects of human change across the lifespan. The publication provides an overview on the following subjects: 1. Introduction: social and emotional development; 2. Neurobiological bases of social behavior across the life span; 3. The development of emotion regulation: a neuropsychological perspective; 4. Dynamic integration of emotion and cognition: equilibrium regulation in development and aging; 5. Self-regulation across the life span; 6. Self and identity across the life span; 7. Temperament and personality through the life span; 8. Life-span perspectives on positive personality development in adulthood and old age; 9. Coping across the life span; 10. Gendered behavior across the life span; 11. Intimate relationships across the life span; 12. Convoys of social relations: integrating life-span and life-course perspectives; 13. Achievement motives and goals: a developmental analysis; 14. Developmental psychopathology; 15. Developing civic engagement within a civic context; 16. Religious and spiritual development across the life span. (DIPF/Orig./Bal). |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2011/3 |