Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enKertesi, Gábor; Kézdi, Gábor
TitelThe Roma/non-Roma test score gap in Hungary.
QuelleBudapest: Labour Research Department, Institute of Economics, Hungarian Academy of Sciences (2010), 26 S., 168,61 KB
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheBudapest working papers on the labor market. 2010,10
Spracheenglisch; ungarische Zusammenfassung
Dokumenttyponline; Monographie; Graue Literatur
ISBN978-6-15-502429-0
SchlagwörterBildungschance; Bildungsniveau; Ungarn; Bildungsniveau; Ethnische Gruppe; Arbeitspapier; Ethnische Gruppe; Sinti und Roma; Ungarn
AbstractThis paper documents and decomposes the test score gap between Roma and non-Roma 8th graders in Hungary in 2006. Our data connect national standardized test scores to an individual panel survey with detailed data on ethnicity and family background. The test score gap is approximately one standard deviation for both reading and mathematics, which is similar to the gap between African-American and White students of the same age group in the U.S. in the 1980s. After accounting for on health, parenting, school fixed effects and family background, the gap disappears in reading and drops to 0.15 standard deviation in mathematics. Health, parenting and schools explain most of the gap, but ethnic differences in those are almost entirely accounted for by differences in parental education and income. -- test score gap; Roma minority; Hungary.
Erfasst vonZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Kiel
Update2011/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: