Literaturnachweis - Detailanzeige
Institution | OECD |
---|---|
Titel | Education at a glance 2010. OECD indicators. Titel in anderen Sprachen: Bildung auf einen Blick 2010. OECD-Indikatoren. |
Quelle | Paris (2010), 471 S.
PDF als Volltext |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | online; gedruckt; Monographie |
ISBN | 978-92-64-05598-8; 978-92-64-07566-5 |
DOI | 10.1787/eag-2010-en |
Schlagwörter | Bildung; Bildungsbeteiligung; Bildungschance; Bildungsexpansion; Chancengleichheit; Ausländer; Auslandsstudium; Bildung; Bildungsökonomie; Bildungspolitik; Bildungsstatistik; Chancengleichheit; Erwachsenenbildung; Finanzierung; Investition; Lehrer; Lohn; Mathematikunterricht; Öffentliche Ausgaben; Bildungssystem; Schüler; Sozialer Indikator; Bildungssystem; Schulleistung; Bildungspolitik; Weiterbildung; Internationaler Vergleich; Ausgaben; Arbeitszeit; Schulklasse; Leistungsbeurteilung; Arbeitslosenquote; Bildungsexpansion; Erwerbsquote; Hochschulbildung; Schulbildung; Studienanfänger; Bildungsstatistik; Naturwissenschaftliche Bildung; Bildungsökonomie; Bildungsabschluss; Bildungsbeteiligung; Private Investition; Bildungsertrag; Bildungsertrag; Schulklasse; Sekundarstufe II; Sekundarbereich; Lehrer; Schüler; Bildungsabschluss; Leistungsbeurteilung; Schulbildung; Schulleistung; Lernumgebung; Mathematikunterricht; Naturwissenschaftliche Bildung; Sozialer Indikator; Ausgaben; Einkommenshöhe; Erwerbsquote; Finanzierung; Investition; Lohn; Private Investition; Öffentliche Ausgaben; Arbeitslosenquote; Arbeitszeit; Hochschulbildung; Studiengebühren; Auslandsstudium; Weiterbildung; Erwachsenenbildung; Internationaler Vergleich; Hochschulabsolvent; OECD (Organisation für wirtschaftliche Zusammenarbeit und Entwicklung); Ausländer; Studienanfänger; PISA (Programme for International Student Assessment) |
Abstract | "The 2010 edition of Education at a Glance: OECD Indicators enables countries to see themselves in the light of other countries' performance. It provides a rich, comparable and up-to-date array of indicators on systems and represents the consensus of professional thinking on how to measure the current state of education internationally. The indicators show who participates in education, how much is spent on it and how education systems operate. They also illustrate a wide range of educational outcomes, comparing, for example, student performance in key subject areas and the impact of education on earnings and on adults' chances of employment. New material in this edition includes: indicators on school choice and the parent voice in education; an indicator on the long-term economic impact of improved learning outcomes; an indicator benchmarking labour costs by educational levels across OECD countries; a review of trends in educational attainment; an update on the human and financial resources invested in education; an indicator comparing salaries of teachers to earnings of workers with tertiary education; a review of adult participation in education and training. The ExcelTM spreadsheets used to create the tables and charts in this book are available via the StatLinks printed below them. The tables and charts, as well as the complete OECD Online Education Database, are freely available via the OECD Education website at www.oecd.org/edu/eag2010." Die Untersuchung enthält quantitative Daten. Forschungsmethode: empirisch; empirisch-quantitativ; Querschnitt. (Text excerpt, IAB-Doku). |
Erfasst von | Institut für Arbeitsmarkt- und Berufsforschung, Nürnberg |
Update | 2011/1 |