Literaturnachweis - Detailanzeige
Sonst. Personen | Sylva, Kathy (Hrsg.); Melhuish, Edward (Hrsg.); Sammons, Pam (Hrsg.); Siraj, Iram (Hrsg.); Taggart, Brenda (Hrsg.) |
---|---|
Titel | Early childhood matters. Evidence from the effective pre-school and primary education project. |
Quelle | London [u.a.]: Routledge (2010), XV, 263 S. |
Beigaben | grafische Darstellungen |
Zusatzinformation | Inhaltsverzeichnis |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | gedruckt; Monographie |
ISBN | 0-415-48242-9; 0-415-48243-7; 978-0-203-86206-3; 978-0-415-48242-4; 978-0-415-48243-1 |
Schlagwörter | Bildungsforschung; Empirische Forschung; Längsschnittuntersuchung; Mixed-Methods-Design; Soziale Entwicklung; Frühe Kindheit; Familie; Bildungspolitik; England; Englischunterricht; Familie; Großbritannien; Längsschnittuntersuchung; Mathematikunterricht; Qualität; Vorschulerziehung; Nordirland; Bildungspolitik; Entwicklung; Bildungsforschung; Leistungsmessung; Empirische Forschung; Kindertagesbetreuung; Vorschulerziehung; Primarbereich; Lernumgebung; Englischunterricht; Lesefertigkeit; Mathematikunterricht; Effektivität; 20. Jahrhundert; 21. Jahrhundert; Effektivität; Entwicklung; Leistungsmessung; Qualität; Benachteiligtes Kind; England; Großbritannien; Nordirland |
Abstract | [This book] documents the rapid development of early years education and care from the late 1990s into the new millennium. It chronicles the unique contribution of the EPPE research to our understanding of the importance of pre-school. The Effective Pre-school and Primary Education (EPPE) project is the largest European study of the impact of early years education and care on children's developmental outcomes. [Experts] provide insights into how home learning environments interact with pre-school and primary school experiences to shape children's progress. (DIPF/Orig.). |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2010/3 |