Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inGehmlich, Volker
TitelDiscipline-related statements of level-specific learning outcomes (Subject Benchmark Statements).
Performance and Problems.
QuelleAus: Froment, Eric (Hrsg.): EUA Bologna Handbook. Making Bologna Work. [Teil] C. Implementing Bologna in your institution. Planning and implementing key Bologna features; Using learning outcomes and competences. Berlin: Raabe (2010) C 3.4-2, 24 S.Verfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben 7
Spracheenglisch; englische Zusammenfassung
Dokumenttypgedruckt; Sammelwerksbeitrag
SchlagwörterEuropa; Student; Studium; Ausland; Studentenschaft; Studienverhalten; Lehre; Bologna-Prozess; Lehre; Studium; Bologna-Prozess; Studienverhalten; Studentenschaft; Student; Ausland; Europa
AbstractThe voluntary commitment on the part of the participant states of the Bologna and Copenhagen processes, to developing a national qualification framework within a short timescale has registered its first conceptual results. Seeking to develop disciplinary and sectoral comparability and compatibility at national and European levels, individual economic sectors and academic disciplines have established concrete, internationally understandable and comprehensible learning outcomes to serve as the starting point in this process. The development of individual courses of study is oriented around the relevant European or national qualification framework. The article outlines the preconditions necessary for sectoral and disciplinary qualification frameworks, the necessary levels of quality involved and finally their advantages and limitations. (HoF/text adopted).
Erfasst vonInstitut für Hochschulforschung (HoF) an der Martin-Luther-Universität Halle-Wittenberg
Update2010/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: