Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inSmotrova, Tetyana
TitelMaking Pronunciation Visible: Gesture In Teaching Pronunciation.
QuelleIn: TESOL quarterly, 51 (2017) 1, S. 59-89Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenAbbildungen; Anmerkungen 6
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0039-8322; 1545-7249
DOI10.1002/tesq.276
SchlagwörterEmpirische Forschung; Bewusstmachung; Ausspracheschulung; Fremdsprachenunterricht; Englischunterricht; Visualisieren
AbstractThe study examines the teacher and student gesture employed in teaching and learning suprasegmental features of second language (L2) pronunciation such as syllabification, word stress, and rhythm. It presents microanalysis of video-recorded classroom interactions occurring in a beginner-level reading class in an intensive English program at a U.S. university. Results indicate that the teacher employed gesture as an instructional tool to facilitate the students' identification and production of syllables, word stress, and the rhythm of speech. This was accomplished through reiterative gestures, or catchments, which enabled the students to visualize and experience the intangible pronunciation phenomena. The students appropriated the teacher's gestures through creative imitation and employed them as a learning tool in the process of gaining control over the suprasegmental features of L2 pronunciation. The study has implications for L2 pedagogy, suggesting that teachers need to be made aware of the pedagogical uses of gesture as a mediational tool for teaching L2 pronunciation and be sensitized to attending to student gestures. (Verlag).
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update2022/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "TESOL quarterly" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: