Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/inn/en | Noam, Gil; Triggs, Bailey |
---|---|
Titel | Out-of-school time and youth development. Measuring social-emotional development to inform program practice. |
Quelle | In: International journal for research on extended education, 5 (2017) 1, S. 47-57
PDF als Volltext |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | online; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz |
ISSN | 2196-3673; 2196-7423 |
URN | urn:nbn:de:0111-pedocs-221493 |
Schlagwörter | Informelle Bildung; Affektive Entwicklung; Soziale Entwicklung; Bildungsertrag; Schüler; Programm; Messung; Außerschulische Jugendbildung; Jugendsofortprogramm; Jugendlicher |
Abstract | The authors focus on the following questions: How can we measure the impact OST programs has on youth development outcomes and how can we use those outcomes to better inform OST programming in a way that will benefit the youth the program is currently serving, not only future participants years down the line? (DIPF/Orig.). |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2021/4 |