Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inPomante, Luigiaurelio
TitelItaly, the land of beauty and art.
The Italian landscape and cultural heritage in the books and the primary school textbooks from the Fascist period to the II postwar period. Between national identity and sense of citizenship.
QuelleIn: History of education & children's literature, 12 (2017) 1, S. 157-211
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1971-1131
DOI10.1400/251861
SchlagwörterMethode; Grundschule; Schulbuch; Landschaft; Geschichte (Histor); Politische Einstellung; Kulturelles Erbe; Italien
AbstractThis essay aims to place its focus on the ways through which the primary school textbooks have resorted to the Italian cultural and natural heritage, in order to promote national identity and sense of citizenship among younger generation, with specific reference to the period between the twenty years of Fascism and the II post-war period. The author, in his research, examines over a hundred texts from reading books, primary school textbooks of History and Geography and geographical albums, among the ones more used in the Italian schools, from the first until the fifth final class, between 1923 and 1955.
Erfasst vonLeibniz-Institut für Bildungsmedien | Georg-Eckert-Institut (GEI), Braunschweig
Update2021/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "History of education & children's literature" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: