Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enDackermann, Tanja; Fischer, Ursula; Nürk, Hans-Christoph; Cress, Ulrike; Möller, Korbinian
TitelApplying embodied cognition.
From useful interventions and their theoretical underpinnings to practical applications.
Gefälligkeitsübersetzung: Anwendung der verkörperten Kognition: von nützlichen Interventionen und ihrer theoretischen Untermauerung bis zur praktischen Anwendung.
QuelleIn: ZDM : mathematics education, 49 (2017) 4, S. 545-557
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1863-9690; 1863-9704
DOI10.1007/s11858-017-0850-z
SchlagwörterKognition; Kognitionspsychologie; Kognitive Leistung; Räumliche Wahrnehmung; Kind; Kindertagesstätte; Kognition; Mathematik; Praxis; Schule; Strategie; Theorie; Intervention; Kognitives Lernen; Kind; Vorschulalter; Kindertagesstätte; Schule; Kognitives Lernen; Kognitives Lernziel; Mathematik; Intervention; Praxis; Strategie; Theorie
AbstractEmbodied trainings allowing children to move their whole body in space have recently been shown to foster the acquisition of basic numerical competencies (e.g. magnitude understanding, addition performance). Following a brief summary of recent embodied training studies, we integrate the different results into a unified model framework to elucidate the working mechanisms of embodied trainings: Mapping processes, interaction between different regions of personal space, and the integration of different spatial frames of reference are addressed as potential factors underlying the effectiveness of embodied numerical trainings. In the concluding section, we elaborate on the practical applications of embodied numerical trainings in educational setting. We discuss under which circumstances embodied trainings work best, that is, for which age group and/or which numerical content embodied trainings should be most beneficial and which aspects need to be considered when aiming at applying embodied numerical trainings in formal educational settings like kindergartens or schools. (Autor).
Erfasst vonBundesinstitut für Sportwissenschaft, Bonn
Update2021/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "ZDM : mathematics education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: