Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inCulpan, Ian
TitelOlympism, physical education and culturally responsive pedagogies.
Gefälligkeitsübersetzung: Olympismus, Sportunterricht und kulturell ansprechende Pädagogik.
QuelleIn: South African journal for research in sport, physical education and recreation, 39 (2017) 1:2, S. 49-62
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0379-9069
SchlagwörterBildungsauftrag; Kulturelle Entwicklung; Kulturaustausch; Interkulturelle Bildung; Multikulturelle Gesellschaft; Olympische Idee; Schulsport; Sport; Sportpädagogik; Sportsoziologie; Sportunterricht; Globalisierung; Interkulturelle Forschung; Olympische Spiele
AbstractThe ubiquitous forces of the globalisation of sport and other social constructs, such as economic and political, create cultural necessities for physical education (PE) to connect and celebrate diversity, yet at the same time, commit to contextualised educative and social purposes. The commitment is the need for an inclusive relevancy, particularly in terms of race, religion, gender, social class and philosophical beliefs and principles. This article reinforces the suggestion, a philosophical position on sport and Olympism, is applicable to PE. It is posited that Olympism provides a way forward for the celebration of diversity focusing on PE's educative and social value. Journeys through scholarly pedagogical suggestions for Olympism education within PE are highlighted and the differentiation between the concept of Olympism and its conception are discussed. An argument is put that the concept of Olympism, to be relevant to PE, the conception of the concept must incorporate culturally relevant pedagogies. It explores and connects culturally relevant and responsive pedagogies with Olympism education within PE and concludes that bi-cultural principles contained within cultural responsive pedagogies for Olympism education, integrated into PE are applicable to multicultural settings as well. (Autor).
Erfasst vonBundesinstitut für Sportwissenschaft, Bonn
Update2021/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "South African journal for research in sport, physical education and recreation" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: