Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inTang, Kok-Sing
TitelAnalyzing Teachers' Use of Metadiscourse: The Missing Element in Classroom Discourse Analysis.
QuelleIn: Science education, 101 (2017) 4, S. 548-583Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0036-8326; 1098-237X
DOI10.1002/sce.21275
SchlagwörterMetakognitive Reflexion; Naturwissenschaftlicher Unterricht; Auseinandersetzung; Wissensvermittlung; Wissensvermittlung; Naturwissenschaftlicher Unterricht; Verständnisförderung; Auseinandersetzung
AbstractMetadiscourse, or metatalk, is a discursive resource used in virtually any text or conversation to organize its content or signal the author's stance toward the content. Despite its prevalence in classroom talk, few have examined the role of metadiscourse and how it assists teachers and students to manage classroom communication of scientific knowledge. Thus, the purpose of this study is to analyze how science teachers use metadiscourse to construct scientific knowledge with their students. Based on a corpus of classroom video data, I developed a typology of metadiscourse commonly found in science classroom discourse. The typology comprises six major categories of metadiscourse, namely text connective, knowledge connective, activity connective, attitude marker, epistemology marker, and interpretive marker. In addition, I showed how the analysis on metadiscourse was necessary to complement the gaps from classroom analysis focusing on the interaction and content development aspects of classroom talk, particularly during the opening and reviewing stages of constructing a scientific explanation. With a better understanding of metadiscourse, its potential use as a pedagogical intervention to promote science learning is then discussed.
Erfasst vonArbeitsgruppe Didaktik der Physik, Universität Kassel
Update2020/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Science education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: