Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enKuhn, Deanna; Arvidsson, Toi Sin; Lesperance, Rosiane; Corprew, Rainikka
TitelCan Engaging in Science Practices Promote Deep Understanding of Them?
QuelleIn: Science education, 101 (2017) 2, S. 232-250Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0036-8326; 1098-237X
DOI10.1002/sce.21263
SchlagwörterSchüler; Naturwissenschaftlicher Unterricht; Partizipation; Wissenschaftliches Arbeiten; Verständnisförderung
AbstractIt is now widely accepted, and indeed emphasized in the Next Generation Science Standards, that science education should encompass scientific practice as well as science content. By participating in an intellectual community engaged in the broad range of activities that constitute scientific inquiry, rather than simply mastering isolated science procedures, it is hoped students will come to better understand and appreciate the norms, goals, and values that govern the conduct of science. We put this expectation to empirical test by engaging a secondary school science class in an extended problem-based activity that included design of investigations, multivariable causal analysis, and argumentation. Compared to students in a nonparticipating control group, in delayed assessments involving new content, participating students showed more advanced investigation, analysis, and argumentation skills, but also superior epistemological understanding regarding science as entailing the evaluation of claims in relation to available evidence.
Erfasst vonArbeitsgruppe Didaktik der Physik, Universität Kassel
Update2020/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Science education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: