Literaturnachweis - Detailanzeige
| Autor/inn/en | Oxhorn, Philip; Jouve-Martín, José R. | 
|---|---|
| Titel | Inequality and Inclusion in Latin America. Editorial. | 
| Quelle | In: Latin American research review, 52 (2017) 2, S. 203-207 PDF als Volltext | 
| Sprache | englisch | 
| Dokumenttyp | online; Zeitschriftenaufsatz | 
| ISSN | 1542-4278 | 
| DOI | 10.25222/larr.62 | 
| Schlagwörter | Bildungschance; Bildungssoziologie; Chancengerechtigkeit; Chancengleichheit; Gesellschaft; Ungerechtigkeit; Ungleichheit; Inklusion; Lateinamerika | 
| Abstract | Einleitung zum Themenheft "Special Issue: Enduring and/or New Forms of Inequality in a Globalizing World" der Latin American Research Review 52 (2) 2017. Inklusion wird hier im Sinne soziale / gesellschaftlicher Inklusion behandelt. Er gibt einen Einblick in aktuelle Debatten rund um soziale Ungleichheit und Inklusion in Lateinamerika. [Zusammenfassung: Redaktion Bildung Weltweit]. Editorial for the special issue "Enduring and/or New Forms of Inequality in a Globalizing World" of the Latin American Research Review 52 (2) 2017. Inclusion is mainly discussed as social / societal inclusion in this article, no as disability inclusion. The article gives an overview over current debates about social inequality and inclusion in latin America. [Abstract: Editors of Education Worldwide]. | 
| Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main | 
| Update | 2019/1 | 
 
   
     
     
     
     
      
        
   
     
                          
                    
     
    