Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enCrane, Jeff R.; Foley, John T.; Naylor, Patti-Jean; Temple, Viviene A.
TitelLongitudinal change in the relationship between fundamental motor skills and perceived competence.
Kindergarten to grade 2.
Gefälligkeitsübersetzung: Längsschnittliche Veränderungen der Beziehung zwischen fundamentalen motorischen Fähigkeiten und wahrgenommener Kompetenz. Vom Kindergarten bis zur 2. Klasse.
QuelleIn: Sports, 5 (2017) 3, [10 S.]
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN2075-4663
DOI10.3390/sports5030059
SchlagwörterKompetenz; Längsschnittuntersuchung; Motorik; Motorische Leistungsfähigkeit; Selbsteinschätzung; Selbstwahrnehmung; Kind; Kindergarten; Grundschule
AbstractAs children transition from early to middle childhood, the relationship between motor skill proficiency and perceptions of physical competence should strengthen as skills improve and inflated early childhood perceptions decrease. This study examined change in motor skills and perceptions of physical competence and the relationship between those variables from kindergarten to grade 2. Participants were 250 boys and girls (Mean age = 5 years 8 months in kindergarten). Motor skills were assessed using the Test of Gross Motor Development-2 and perceptions were assessed using a pictorial scale of perceived competence. Mixed-design analyses of variance revealed there was a significant increase in object-control skills and perceptions from kindergarten to grade 2, but no change in locomotor skills. In kindergarten, linear regression showed that locomotor skills and object-control skills explained 10% and 9% of the variance, respectively, in perceived competence for girls, and 7% and 11%, respectively, for boys. In grade 2, locomotor skills predicted 11% and object-control skills predicted 19% of the variance in perceptions of physical competence, but only among the boys. Furthermore, the relationship between motor skills and perceptions of physical competence strengthened for boys only from early to middle childhood. However, it seems that forces other than motor skill proficiency influenced girls' perceptions of their abilities in grade 2. (Autor).
Erfasst vonBundesinstitut für Sportwissenschaft, Bonn
Update2019/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Sports" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: