Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enLi, Joanna W.; O'Connor, Helen; O'Dwyer, Nicholas; Orr, Rhonda
TitelThe effect of acute and chronic exercise on cognitive function and academic performance in adolescents.
A systematic review.
Gefälligkeitsübersetzung: Die Wirkung von akuten und chronischen Übungen auf kognitive Funktionen und schulische Leistungen bei Jugendlichen. Eine systematische Literaturübersicht.
QuelleIn: Journal of science and medicine in sport, 20 (2017) 9, S. 841-848
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1440-2440; 1878-1861
DOI10.1016/j.jsams.2016.11.025
SchlagwörterBeanspruchung; Gedächtnis; Kognitive Leistung; Leistungsfähigkeit; Schulerfolg; Kognitives Lernen; Körper (Biol); Logisches Denken; Sportmedizin; Literaturübersicht; Jugendlicher
AbstractObjectives: To investigate whether exercise, proposed to enhance neuroplasticity and potentially cognitive function (CF) and academic performance (AP), may be beneficial during adolescence when important developmental changes occur. Design: Systematic review evaluating the impact of acute or chronic exercise on CF and AP in adolescents (13-18 years). Methods: Nine databases (AMED, AusportMed, CINAHL, COCHRANE, Embase, Medline, Scopus, SPORTdiscus, Web of Science) were searched from earliest records to 31st October 2016, using keywords related to exercise, CF, AP and adolescents. Eligible studies included controlled trials examining the effect of any exercise intervention on CF, AP or both. Effect size (ES) (Hedges g) were calculated where possible. Results: Ten papers (11 studies) were reviewed. Cognitive domains included: executive function (n = 4), memory (n = 4), attention/concentration (n = 2), visuo-motor speed (n = 1), logical sequencing (n = 1) and psychometric aptitude (n = 1). All papers, nine of 10 being acute studies, reported at least one parameter showing a significant effect of exercise in improving CF and AP. However, the CF parameters displayed substantial heterogeneity, with only 37% favouring acute and chronic exercise. Where ES could be calculated, 52% of the acute CF parameters favoured rest. Memory was the domain most consistently improved by exercise. Academic performance demonstrated a significant improvement with exercise in one of two acute studies and the only chronic study (p (/= 0.001). Conclusions: The evidence for the effect of exercise on CF and AP in adolescents is equivocal and limited in quantity and quality. Well-designed research is therefore warranted to determine the benefits of exercise in enhancing CF and AP and reducing sedentary behaviour. (Autor).
Erfasst vonBundesinstitut für Sportwissenschaft, Bonn
Update2018/4
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of science and medicine in sport" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: