Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inEnnis, Catherine D.
TitelEducating students for a lifetime of physical activity.
Enhancing mindfulness, motivation, and meaning.
Gefälligkeitsübersetzung: Die Erziehung von Schülern zu lebenslanger körperlicher Aktivität. Die Erhöhung von Achtsamkeit, Motivation und Bedeutung.
QuelleIn: Research quarterly for exercise and sport, 88 (2017) 3, S. 241-250
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0270-1367; 2168-3824
DOI10.1080/02701367.2017.1342495
SchlagwörterKompetenz; Selbstbestimmung; Selbstwirksamkeit; Curriculum; Lernziel; Motivation; Sport; Sportpsychologie; Lernmotivation; Sportunterricht; USA; Kompetenz; Sportpädagogik; Unterrichtsforschung; Selbstbestimmung; Bewegungsverhalten; Wissensvermittlung; Selbstwirksamkeit; Feedback; Lernmotivation; Motivation; Lerninhalt; Lernziel; Wissensvermittlung; Curriculum; Unterrichtsforschung; Wertbewusstsein; Bewegungsverhalten; Sport; Sportaktivität; Sportpsychologie; Sportpädagogik; Sportunterricht; Forschungsstand; Effektivität; Effektivität; Zielorientierung; USA
AbstractFor many years, pedagogical scholars and physical education (PE) teachers have worked to enhance effective teaching and learning environments. Yet for some children, youth, and young adults, many of the benefits associated with a physically active lifestyle remain elusive. Enhancing programming and performance to meet physical activity goals may require moving programs beyond "effective." It will require teachers and program leaders to focus programmatic attention on strategies to actually increase students' out-of-class physical activity behavior. Transformative PE provides physical activity content within a nurturing and motivating environment that can change students' lives. It focuses on PE students' role in cognitive decision making, self-motivation, and their search for personal meaning that can add connection and relevance to physical activities. In this SHAPE America - Society of Health and Physical Educators Research Quarterly for Exercise and Sport Lecture, I have synthesized the research on these topics to emphasize useful findings applicable to teachers' everyday planning and teaching. Using sport, physical activity, dance, and adventure activities as the means to an end for personal and social growth, we can meet our commitment to effective standards-based education while preparing students for a lifetime of physical activity. (Autor).
Erfasst vonBundesinstitut für Sportwissenschaft, Bonn
Update2018/4
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Research quarterly for exercise and sport" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: