Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inLeung, Maggi W. H.
TitelSocial Mobility via academic mobility: reconfigurations in class and gender identities among Asian scholars in the global north.
Gefälligkeitsübersetzung: Soziale Mobilität durch akademische Mobilität: Neukonfiguration sozialer und geschlechtlicher Identitäten von asiatischen Wissenschaftlern im globalen Norden.
QuelleIn: Journal of ethnic and migration studies, 43 (2017) 16, S. 2704-2719
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1369-183X; 1469-9451
DOI10.1080/1369183X.2017.1314595
SchlagwörterBildung; Soziale Identität; Identitätsbildung; Soziale Mobilität; Regionale Mobilität; Migration; Sozialer Abstieg; Finanzierung; Nebentätigkeit; Sozialer Aufstieg; Berufliche Mobilität; Beruflicher Aufstieg; Beschäftigungsland; Auslandsstudium; Auslandsaufenthalt; Asiat; Wissenschaftler; Deutschland; Herkunftsland; Hongkong; Indonesien; Niederlande; USA
Abstract"Geographic mobility is increasingly perceived worldwide as a key to academic excellence, career advancement and upward social mobility. Drawing on long-term qualitative fieldwork data, this paper interrogates the impact of academic mobility in reconfiguring class and gender identities among students, early professionals and their families from Hong Kong and Indonesia who have studied or received further training in Germany, the Netherlands and the USA. This analysis problematises the crude 'academic mobility??? upward social mobility' formula and considers international academic mobility as a contextual, dynamic and multi-directional process. Through this process social positions and identities of the moving individuals and families are negotiated in an on-going manner as migrants insert into, depart from and re-insert into the various social milieus where their mobility trajectories touch ground. Narratives of interviewees illustrate the complexity and contradictions in class and gender configurations as students move across borders. They show how these individuals are inserted in contrasting social positionings, and experience how a particular social class or gender position carries different connotations. The paper concludes with a few conceptual and methodological reflections." (Author's abstract, IAB-Doku).
Erfasst vonInstitut für Arbeitsmarkt- und Berufsforschung, Nürnberg
Update2018/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of ethnic and migration studies" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: