Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMaier, Kathrin; Raggautz, Andreas; Weirervewrf, Wolfgang
TitelResearch Evaluation - Reality, Burden or Future Prospect?
Reflecting the Experience at the University of Graz.
QuelleIn: Journal of the European higher education area, 7 (2017) 3, S. 103-122Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN2192-0109
SchlagwörterHochschulforschung; Hochschullehrer; Hochschule; Ausland; Österreich
AbstractAt the University of Graz, one of the key quality management procedures of research is peer evaluation. In the first section, this paper shows the embedding of the research evaluation in the university's quality system as well as the purposes of the system. Section II describes the beginnings of the research evaluation. After the first two cycles of evaluation, with different perceptions within the university, University of Graz is currently conducting the third cycle with a considerably revised procedure and additional new aims. Major changes and effects will be outlined through using the faculty of theology as an example. The article presents the advancement of evaluation purposes and illustrates how to get people to take more responsibility for evaluations. The lessons learnt from the two cycles of research evaluation and their impacts on quality management in research will be discussed at the institutional level.(HRK / Abstract übernommen).
Erfasst vonHochschulrektorenkonferenz, Bonn
Update2018/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of the European higher education area" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: