Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMitchell, Jayne; u.a.
TitelStudents creating change.
QuelleIn: Journal of the European higher education area, 7 (2017) 3, S. 23-43Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN2192-0109
SchlagwörterStudium; Hochschule; Student; Ausland; Großbritannien
AbstractThe article presents Bishop Grosseteste University's (BGU) experience of introducing and embedding an innovative whole-university student engagement initiative into a small, traditional university. The article describes the development of an institutional-wide Students Creating Change scheme, where staff and students were coached and supported to research and create change in the learning opportunities and experiences of students. The scheme also includes the development of a framework, designed to identify and embed institutional enhancement in student representation, ensure that the learning, teaching and assessment strategy is meeting the needs of students, and embed student engagement as a key part of the student experience. The article highlights the challenges, benefits, lessons learned and approaches to gaining the support and participation of the Students' Union, student body, senior university leaders and academic and professional services staff in the process. (HRK / Abstract übernommen).
Erfasst vonHochschulrektorenkonferenz, Bonn
Update2018/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of the European higher education area" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: