Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inTran, Thi Tuyet
TitelResearch choice: Pragmatism in conducting research about university-enterprise collaboration in the Vietnamese context.
Gefälligkeitsübersetzung: Wahl der Forschungsmethode: Pragmatismus bei der Forschung über die Zusammenarbeit von Universitäten und Unternehmen in Vietnam.
QuelleIn: Revista Lusófona de educação, (2017) 36, S. 67-80
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1645-7250; 1646-401X
DOI10.24140/issn.1645-7250.rle36.05
SchlagwörterBildungsforschung; Forschungsmethode; Förderung; Public Private Partnership; Unternehmen; Beschäftigungsfähigkeit; Studium; Universität; Praxisbezug; Vietnam
Abstract"This article discusses the choice of methodology I had when conducting research on the university-enterprise collaboration (UEC) in the Vietnamese context. As I am more interested in how best to address the research problems rather than in the politics of methodology, the discussion in this paper will not focus on the differences between the two dominant approaches to educational research (qualitative and quantitative). Rather, this paper will discuss my way to approach the problems in order to find the best possible answers for the research questions. In this study, pragmatic approach was employed to develop a rich, contextualized understanding of underlying values, beliefs and assumptions that guide actions. This was done by a two phases research study: quantitative surveys focusing primarily on revealing current UEC situation, its obstacles and solutions were used first, then the qualitative interviews were followed to explore in depth why those obstacles existed and how feasible the solutions were - this was also the goal of this study. The focus on the second phase - to discuss the most meaningful and revealing issues related to the local issued of UEC, ultimately, helped me produce more meaningful study outcomes." (Author's abstract, IAB-Doku).
Erfasst vonInstitut für Arbeitsmarkt- und Berufsforschung, Nürnberg
Update2018/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Revista Lusófona de educação" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: