Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/inn/en | Calero, Carla; Diez, Veronica Gonzalez; Soares, Yuri S. D.; Kluve, Jochen; Corseuil, Carols Henrique |
---|---|
Titel | Can arts-based interventions enhance labor market outcomes among youth? Evidence from a randomized trial in Rio de Janeiro. Gefälligkeitsübersetzung: Können künstlerische Interventionen die Beschäftigung der Jugend fördern? Erkenntnisse aus einer randomisierten Studie in Rio de Janeiro. |
Quelle | In: Labour economics, (2017) 45, S. 131-142
PDF als Volltext |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | online; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz |
ISSN | 0927-5371 |
DOI | 10.1016/j.labeco.2016.11.008 |
Schlagwörter | Persönlichkeitsentwicklung; Brasilien; Erfolgskontrolle; Theater; Berufliche Integration; Persönlichkeitsentwicklung; Kunst; Kulturpädagogik; Benachteiligtenförderung; Erfolgskontrolle; Kunst; Theater; Beschäftigungseffekt; Einkommenseffekt; Berufliche Integration; Qualifizierungsmaßnahme; Kulturpädagogik; Qualifikationsentwicklung; Benachteiligter Jugendlicher; Brasilien |
Abstract | "Using a randomized trial, we look at employment and earnings of a youth-training program in Brazil that uses arts- and theater-based pedagogic tools. The evidence we present shows youth benefit in the medium-term from economically large employment and earnings impacts. We find no systematic evidence of broad impacts on socio-emotional skills, although the program appears to develop some skills related to self-control. We also find some evidence to suggest that youth who have higher initial socio-emotional skills may benefit more from the program. We argue that the estimated labor market impacts are due to a combination of both skills formation and signaling of higher quality workers to employers." (Author's abstract, © 2017 Elsevier). |
Erfasst von | Institut für Arbeitsmarkt- und Berufsforschung, Nürnberg |
Update | 2018/2 |