Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enLiu, Zhen; White, Michael J.
TitelEducation outcomes of immigrant youth.
The role of parental engagement.
Gefälligkeitsübersetzung: Bildungsabschlüsse ausländischer Jugendlicher. Die Rolle des elterlichen Engagements.
QuelleIn: The annals of the American Academy of Political and Social Science, (2017) 674, S. 27-58
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0002-7162; 1552-3349
DOI10.1177/0002716217730009
SchlagwörterBildungschance; Bildungsmotivation; Chancengleichheit; Chancengleichheit; Eltern; Schulleistung; USA; Schulerfolg; Ethnische Gruppe; Bildungsabschluss; Bildungsförderung; Bildungsförderung; Minderheit; Eltern; Bildungsabschluss; Schulerfolg; Schulleistung; Zweite Generation; Sozialkapital; Ethnische Gruppe; Minderheit; Dritte Generation; Erste Generation; USA
Abstract"Using the 2009 to 2012 waves of the High School Longitudinal Survey, this article examines the role of parental engagement in academic achievement in the United States. Specifically, we examine the influence of parental engagement while also investigating the academic trajectories of racial/ethnic and immigrant groups, controlling for other standard factors. Results suggest that the progression of students' academic performance varies substantially by race/ethnicity and by immigrant generational status. After controlling for ninth-grade test scores and family and other school-level characteristics, we find that first-generation immigrant youth generally have higher eleventh-grade test scores and lower probability of dropping out compared to native-born students who are second or third generation. Greater levels of parental engagement predict superior test scores and lower rates of dropout for youth of various racial and immigrant generation backgrounds, even in the presence of a variety of controls." (Author's abstract, IAB-Doku).
Erfasst vonInstitut für Arbeitsmarkt- und Berufsforschung, Nürnberg
Update2018/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "The annals of the American Academy of Political and Social Science" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: