Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSpirin, V. K.; Smirnova, L. V.; Cupechina, O. A.
TitelRealizacija zdorov'eformirujuscej funkcii skoly na osnove aktualizacii pedagogiceskogo potenciala obrazovatel'noj sredy.
Titel in anderen Sprachen: Health building resource of school education mobilising based on environmental educative potential.
Gefälligkeitsübersetzung: Realisierung der gesundheitsfördernden Funktion der Schule auf der Grundlage der Aktualisierung des pädagogischen Potenzials des Bildungsumfelds.
QuelleIn: Teorija i praktika fiziceskoj kul'tury, (2017) 5, S. 97-99Verfügbarkeit 
Spracherussisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0040-3601
SchlagwörterPädagogik; Bildungsauftrag; Bildungsinhalt; Bildungsplanung; Gesundheitserziehung; Lehrer; Pädagogik; Schulpolitik; Schulsport; Schulpolitik; Gesundheitspolitik; Sportpädagogik; Gesundheitsfürsorge; Bildungsauftrag; Bildungsinhalt; Schulbildung; Bildungsplanung; Gesundheitsförderung; Lehrer; Schulbildung; Gesundheitserziehung; Gesundheitsförderung; Gesundheitsfürsorge; Gesundheitspolitik; Bewegungsaktivität; Schulsport; Sportaktivität; Sportpädagogik; Gesundheitspädagogik
AbstractIn view of the significant educative potential of the sport-cultivating physical education, due theoretical grounds may be applied to integrate the school physical educator's achievements with the efforts of the school teaching team and families on the whole to jointly build up necessary physical culture in schoolchildren and thereby optimize the age-specific body development processes, step up the bodily functionality and adaptive capability and improve health. Objective of the study was to develop theoretical grounds for and test by an experiment a health building resource mobilising model of school education based on the environmental educative potential being effectively employed. We developed a practical basis for the health building resource mobilising model to employ the school education environment, with the model success being found dependent on the internal logic and harmony of the schoolchildren's, teachers' and families' cooperation driven by the following: concept of the cognitive process and physical activity integrity; children's physical activity design and management based on the sport-cultivating physical education tenets and cooperative efforts of the school teachers; joint efforts of the school team and families geared to address challenges of the health-building school activity driven by the concept of the cognitive process and physical activity integrity in the context of the sport-cultivating physical education. (Autor).
Erfasst vonBundesinstitut für Sportwissenschaft, Bonn
Update2018/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Teorija i praktika fiziceskoj kul'tury" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: