Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inReuker, Sabine
TitelThe knowledge-based reasoning of physical education teachers.
A comparison between groups with different expertise.
Gefälligkeitsübersetzung: Wissensbasierte Schlussfolgerungen von Sportlehrern. Ein Vergleich zwischen Gruppen mit unterschiedlichem Expertenwissen.
QuelleIn: European physical education review, 23 (2017) 1, S. 3-24Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1356-336X; 1741-2749
DOI10.1177/1356336X15624245
SchlagwörterUnterrichtsanalyse; Unterrichtsbeobachtung; Vergleichsuntersuchung; Entscheidung; Motorische Leistungsfähigkeit; Selektive Aufmerksamkeit; Verhaltenstheorie; Entscheidung; Lehrer; Professionalisierung; Didaktik; Sportunterricht; Unterrichtsanalyse; Sportpädagogik; Unterrichtsbeobachtung; Didaktische Analyse; Fachwissen; Lehrer; Fachwissen; Leistungsniveau; Didaktik; Didaktische Analyse; Unterrichtsgestaltung; Sportpädagogik; Sportunterricht; Professionalisierung
AbstractThe study addresses professional vision, including the abilities of selective attention and knowledge-based reasoning. This article focuses on the latter ability. Groups with different sport-specific and pedagogical expertise (n = 60) were compared according to their observation and interpretation of sport activities in a four-field design. The first group (novice) was composed of student teachers who had their university studies and who were characterised by low sport-specific and low pedagogical expertise. The second group (athlete) comprised athletes with high sport-specific expertise determined by league affiliation. The third group (teacher) included teachers with high pedagogical expertise based on teaching experience and further pedagogical criteria. The fourth group (expert) consisted of teachers with high pedagogical expertise, who, in addition, played and coached basketball at a high level (high sport-specific expertise). Observational data were obtained from physical education classes. The participants' comments were recorded in a guided interview and analysed based on qualitative content analysis. The results were exported for further statistical analysis. The findings reveal general and specific differences in knowledge-based reasoning and identify different types of knowledge and beliefs used in this process. The implications for physical education teacher education programmes using video-supported reflection are discussed in light of the results. (Autor).
Erfasst vonBundesinstitut für Sportwissenschaft, Bonn
Update2017/4
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "European physical education review" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: