Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBrock, Sheri; Hastie, Peter A.
TitelStudents' verbal exchanges and dynamics during Sport Education.
Gefälligkeitsübersetzung: Wortwechsel und Dynamiken zwischen Schülern während Sport Education.
QuelleIn: European physical education review, 23 (2017) 3, S. 354-365Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1356-336X; 1741-2749
DOI10.1177/1356336X16629582
SchlagwörterUnterrichtsbeobachtung; Verhaltensanalyse; Gruppendynamik; Verbale Kommunikation; Grundschule; Gruppenarbeit; Gruppendynamik; Handball; Kooperation; Macht; Sportunterricht; Sportpädagogik; Unterrichtsbeobachtung; Mannschaft; Schülerverhalten; Verhaltensanalyse; Grundschule; Schülerverhalten; Leistungsniveau; Lernbedingungen; Gruppenarbeit; Unterrichtsmodell; Unterrichtsreihe; Macht; Sozialer Status; Handball; Mannschaft; Mannschaftsaufstellung; Sportpädagogik; Sportunterricht; Kooperation
AbstractIn physical education (PE), children frequently participate in teams and the exchanges that transpire shape their perspectives and subsequently, influence learning. While Sport Education is one pedagogical model designed to enhance social exchanges through team membership, we previously identified the need for additional research to monitor these exchanges more closely. This study examined the verbal exchanges of students in two fourth grade PE classes participating in a season of team handball. One mixed-skill team from Class 1 (a heterogeneous skill league) and one low-skill team from Class 2 (a homogeneous skill league) were selected for in-depth study. Data collection included videotaped lessons from each team. Data analysis produced descriptive results of the frequency and focus of students' individual exchanges. Our results indicated middle-to-high status students had higher rates of exchanges at the commencement of the season segments. Students in the homogeneous league had higher frequencies of exchanges than those in the heterogeneous league, and the focus of exchanges predominantly included on-task exchanges for the skill, in both skill leagues. This study highlights the potential for varied rates of exchange, based on student characteristics and unit design. Careful consideration for these factors should be employed to determine optimal learning environments for students. (Autor).
Erfasst vonBundesinstitut für Sportwissenschaft, Bonn
Update2018/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "European physical education review" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: